Pomoč in podpora
01 500 50 09 Pogosta vprašanja Pomoč in informacije

Pogosta vprašanja

TELEVIZIJA


Koliko televizorjev imam lahko priklopljenih na enem naročniškem priključku?


Televizijske programe lahko spremljate na do treh televizijskih sprejemnikih, z uporabo ojačevalnika pa tudi na več.  Za spremljanje osnovnega digitalnega paketa ter analognih programov je se mesečna naročnina enotna ne gleda na to, koliko televizijskih sprejemnikov imate priključenih.


Kako lahko priklopim dodatni TV sprejemnik?


Za priklop dodatnega televizijskega sprejemnika je potrebno vklopiti delilnik signala in napeljati koaksialni kabel do sprejemnika. To lahko izvedete sami, strokovno izvedbo pa lahko naročite tudi pri tehnični službi Skyline.


Kako lahko spremljam digitalne programe?


Digitalne programe lahko sprejemate s televizijskimi sprejemniki, ki vsebujejo DVB-C  MPEG4 dekoder. Pri starejših televizijskih sprejemnikih je potrebno za sprejem digitalnih programov uporabiti zunanji digitalni sprejemnik.


Rabim dekodirno kartico za sprejem digitalnih programov?


Za sprejem osnovnega digitalnega paketa ne potrebujete dekodirne kartice. Dekodirna kartica je potrebna le za spremljanje dodatno plačljive digitalne pakete.


Kako lahko sprejemam dodatno plačljive programske pakete?


Za sprejem sta potrebna dekodorna kartica in CAM modul, ki ju dobite ob naročilu dodatnega digitalnega paketa.

 

Kako lahko dostopam do vsebin, prilagojenih slepim in slabovidnim?

 

Vsebine, prilagojene slepim in slabovidnim, lahko spremljate na programih SLO 1 HD, SLO 2 HD in SLO 3 HD.

Navodila za nastavitev zvočnih nastavitev na programih RTVSLO so na voljo tukaj.

Več o tehnikah dostopnosti si lahko preberete na RTVSLO.



INTERNET


Ali imam lahko priključenih več računalnikov?


Da. Z uporabo usmerjevalnika (routerja) lahko priklopite več računalnikov na en internetni priključek.


Ali imam lahko statični IP naslov?


Vsak priključek Skyline ima že ob priklopu dodeljen statični IP naslov.


Ali je aktiven priključek za kabelsko televizijo pogoj za priklop interneta?


Ne. Internetni priključek je lahko samostojna storitev. V primeru aktivnega priključka za kabelsko televizijo pa imate možnost izbire še ugodnejših internetnih paketov.

 

Kaj vpliva na hitrost internetnega dostopa?

 

Tip povezave do interneta (žični/brezžični dostop)

Najbolj zanesljiva povezava je neposredno s kablom UTP na modem. Če uporabljate brezžični usmerjevalnik (WIFI), na hitrost interneta občutno vpliva razdalja med WIFI in vašo napravo, sploh, če je vmes še dodatna stena ali ovira. Motnje lahko povzroča tudi kakšna druga brezžična naprava v neposredni bližini, velikokrat lahko povzroča težave tudi sosedov WIFI, ki deluje na istem kanalu.

Število uporabnikov na enem priključku

Uporabniki/naprave, ki uporabljajo isti internetni priključek (modem ali WIFI), si delijo skupno pasovno širino. Če naprava enega uporabnika zasede vso pasovno širino (npr. torrent, P2P), lahko povzroči počasno delovanje interneta na drugih napravah.

Dodatno lahko omejijo hitrost prenosa tudi:

- zmogljivost računalnika,

- operacijski sistem naprave in njene nastavitve (npr. redno posodobljen brskalnike načeloma deluje hitreje),

- druge aplikacije, ki so aktivne in uporabljajo internetno povezavo (npr. vklopljen protivirusna zaščita, izmenjava datotek, torrent, posodobitve),

- zmogljivost vašega usmerjevalnika WLAN (npr. podpora standardu 802.11n ali 802.11ac).

 

Kakšne hitrosti vam zagotavljamo?

Oglaševana hitrost dostopa do interneta je za posamezen paket  označena v ceniku z oznako »do«. Dejansko dosežene hitrosti dostopa do interneta so lahko nižje od oglaševane hitrosti in so odvisne od stanja omrežja, vrste povezave, uporabljenih naprav in drugih dejavnikov na prenosni poti.

Maksimalna hitrost - ob običajnem delovanju omrežja je enaka oglaševani hitrosti in je dosegljiva vsaj enkrat na dan.

Običajno razpoložljiva hitrost - ob običajnem delovanju omrežja znaša 80% maksimalne hitrosti in je razpoložljiva 90% dneva ter 85% časa med 19.00 in 21.00 uro.

Minimalna hitrost - ob običajnem delovanju omrežja je 1024/1024 kbps.

 

Kakšno hitrost interneta potrebujete?

Pri izbiri internetnega paketa je pomembno:

- koliko uporabnikov bo povezavo uporabljalo sočasno,

- za kaj se bo internetna povezava uporabljala.

 

Potrebne hitrosti za nemoteno delovanje internetne povezave:

Prenašanje videa v kakovosti SD          2,5 Mbps
Prenašanje videa v kakovosti HD 5,5 Mbps
Prenašanje glasbe 0,5 Mbps
Brskanje po internetu 2,0 Mbps
Igranje spletnih iger 5,0 Mbps
Video klic v kakovosti HD 1,5 Mbps

 

Kako preveriti internetno hitrost?

Informativno hitrost svoje internetne povezave lahko preverite na spletni strani www.akostest.net. Za zanesljivejši rezultat računalnik preko kabla povežite z modemom ter izključite vse ostale naprave, ki bi lahko vplivale na rezultat preizkusa. Meritev zaženite večkrat dnevno v različnih časovnih obdobjih (npr. zjutraj, opoldne in zvečer). Če menite, da vaša hitrost dostopa do interneta ne dosega zagotovljenih pogodbenih hitrosti v vašem paketu, pokličite tehnično pomoč Skyline 01 500 50 09 ali pa nam pišite na sky@skyline.si.

 

Kaj pomeni ping?

PING je programsko orodje,s katerim generiramo pakete fiksne dolžine, ki se jih pošilja do določene terminalne opreme v omrežju, hkrati pa merimo čas, ki je potreben, da paketi dosežejo cilj in se vrnejo nazaj na izhodišče. Če čas preseže npr. 150 ms (milisekund), je to lahko že znak težav pri uporabi govornih internetnih storitev. Običajno je zakasnitev med 1 in 50 ms.

 

Kakšna je razlika med  Mbps in MBps?

V telekomunikacijah se hitrost podatkovnih povezav meri in oglašuje z Mbps, kar je enota za megabite na sekundo. Nekatere aplikacije (npr. torrent) podatkovno hitrost podajajo v bajtih na sekundo (Bps). 1 Bps je 8 bps, kar pomeni, da hitrost prenosa lahko zapišemo v različnih oblikah: 8 Mbps = 8000 kbps = 1 MBps.